Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів,
що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства
щодо дитини
Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність)
фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що
вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між
колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають
(проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних
відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала)
особа, яка вчиняла домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала
особа, а також погрози вчинення таких діянь.
Закон України
«Про запобігання та протидію домашньому насильству»
Особа |
Покрокові дії |
||
Нормативно-правові акти: – Закон України «Про запобіганн |
я та
протидію домашньому насильству» |
||
–
Закон України
«Про освіту» –
Постанова
Кабінету Міністрі |
в України від 22.08.2018 № 658 «Про затвердження |
||
Порядку
взаємодії суб’єктів, щ |
о
здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії |
||
домашньому насильству і насиль |
ству за
ознакою статі» |
||
– Наказ
Міністерства освіти і на |
уки України від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження
|
||
методичних рекомендацій щод |
о виявлення, реагування на випадки домашнього |
||
насильства
і взаємодії педагогічн |
их
працівників з іншими органами та службами» |
||
– Лист
Міністерства освіти і н |
ауки України від 30.10.2018 № 1/9-656 «Про перелік |
||
діагностичних методик щодо
ви дітей» |
|
явлення та протидії домашньому насильству відносно |
|
Керівник
закладу освіти |
|
|
Забезпечує
реалізацію в закладі освіти заходів у сфері запобігання та протидії
домашньому насильству шляхом: • проведення з учасниками освітнього процесу виховної
роботи з протидії та запобігання насильству; • здійснення з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких
заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно
дітей та за участю дітей; • організацію роботи практичного психолога,
соціального педагога з постраждалими дітьми; • визначення уповноваженого спеціаліста з числа
працівників закладу для проведення невідкладних заходів реагування в разі
виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від
постраждалої особи, інших осіб. |
Уповноважена
особа, що здійснює невідкладні заходи реагування в разі виявлення фактів
насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших |
• Інформує керівника закладу про ситуацію насильства
або загрозу його вчинення. • Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку,
електронної пошти інформує уповноважений підрозділ органу Національної
поліції та службу у справах дітей (у випадку, коли |
||
осіб
|
постраждалою особою та/або
кривдником є дитина). • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у
разі потреби). • Фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації
фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства. • Повідомляє працівників психологічної служби закладу
освіти. • У разі виникнення підозри щодо домашнього
насильства або реальної загрози його вчинення, зустрічається з дитиною,
стосовно якої є інформація, намагається розговорити, встановити контакт,
довірливі стосунки, надає емоційну підтримку. • Якщо в процесі розмови дитина підтверджує факт
насильства щодо неї, з’ясовує терміни подій, які відбулися з дитиною, та
можливості отримати їх опис. |
Практичний психолог,
соціальний педагог |
• При
отриманні інформації/повідомлення та/або у
ситуації особистого виявлення факту
домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для
подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі. • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у
разі потреби). • Може провести первинне опитування дитини. • Не залишає дитину наодинці. • Забезпечує психологічний супровід та
соціально-педагогічний патронаж в системі освіти з дітьми та їх батьками;
проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної
та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього
насильства. • Бере участь (у разі необхідності) в оцінці рівня
безпеки, у проведенні оцінки потреб дитини та в роботі мультидисциплінарної
команди виконавчого комітету міста/району/ОТГ з надання соціальних послуг
дитині з родиною (за погодженням з керівником закладу). |
Класний керівник |
• При
отриманні інформації/повідомлення та/або у
ситуації особистого виявлення факту
домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для
подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі. • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у
разі потреби). • Може провести первинне опитування дитини. • Не залишає дитину наодинці. • Може поспілкуватись
з постраждалою |
|
дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з
дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення. • Забезпечує
організацію роботи в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з
батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної
роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства. |
Вчитель-предметник |
• При
отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого
виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає
інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.
• Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у
разі потреби). • Не залишає дитину наодинці. • може поспілкуватись з постраждалою дитиною,
дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію
насильства або загрозу його вчинення. |
Медичний персонал закладу освіти |
• При
отриманні інформації/повідомлення та/або у
ситуації особистого виявлення випадку
домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для
подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі; • Надає невідкладну медичну допомогу (за
необхідності). • Може провести первинне опитування дитини. • Не залишає дитину наодинці. |
Обслуговуючий персонал закладу
освіти |
• При
отриманні інформації/повідомлення та/або у
ситуації особистого виявлення випадку
домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для
подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі. • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у
разі потреби). • Не залишає дитину наодинці. |
Дитина постраждала |
• Звертається
до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу
освіти, якому довіряє. • Або/та звертається для подальшого реагування до
будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії
домашньому насильству (наприклад, до
органів Національної поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної
влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безкоштовної
вторинної правової допомоги, загальних чи |
|
спеціалізованих
служб підтримки постраждалих осіб). |
Батьки постраждалої дитини |
• Забезпечують
надання дитині екстреної медичної допомоги (у разі потреби). • Звертаються для
подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або
працівника закладу освіти, якому довіряє. • Або/та звертаються для подальшого реагування до
будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії
домашньому насильству (наприклад,
до органів Національної
поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів
місцевого самоврядування, центрів з надання безоплатної вторинної правової
допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб
тощо). |
Інші особи, яким стало відомо про
випадок домашнього насильства |
• Звертаються для подальшого реагування до керівника
закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти. • Забезпечують організацію надання медичної допомоги
(у разі потреби). • Не залишають дитину наодинці. • Передають інформацію суб’єктам, що здійснюють
заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, органам Національної поліції, службі у
справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого
самоврядування тощо). |
Немає коментарів:
Дописати коментар